ABChus vil stanse handel med leverandør i Russland

image

Ski, 04. mars 2022. Ferdighusprodusenten ABChus vil stanse handel med russisk leverandør, og vil raskest mulig flytte produksjonen til Norden og Baltikum. Samtidig gir selskapet full støtte til det norske og internasjonale samfunnets reaksjoner knyttet til Russlands invasjon i Ukraina.

ABChus solgte i 2021 boliger og hytter for til sammen nesten 500 millioner kroner i det norske markedet. Rundt halvparten av selskapets produksjon har fram til nå foregått ved en fabrikk utenfor St. Petersburg i Russland.

─ Som en følge av Russlands invasjon i Ukraina, og sanksjonene fra det norske og internasjonale samfunnet, kan ikke ABChus benytte produksjonen i Russland på ubestemt tid, sier administrerende direktør i ABChus, Dagfinn Lindberg.

Nye leverandøravtaler i Norden og Baltikum

ABChus har siden invasjonen startet 24. februar jobbet med å finne gode erstatningsløsninger for produksjonen i Russland. Selskapet har hatt samtaler med rundt ti produsenter i Norge, Norden og Baltikum, og er nær ved å signere avtaler med noen av disse.

─ Målet er at nye produsenter raskt skal være operative, slik at produksjonen i Russland kan erstattes av nye leverandører i løpet av så kort tid som mulig, sier Lindberg.

Om ABChus

ABChus er en norsk bolighusleverandør, som siden oppstarten i 2000 har levert mer enn 3800 boliger til det norske markedet. Selskapet har hovedkontor i Ski i Viken, omsetter årlig for mer enn 500 millioner kroner, og sysselsetter rundt 300 mennesker i produksjon av sine boliger. Selskapet leverer årlig rundt 300 ferdighus, fra Agder i sør til Trøndelag i nord.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Dagfinn Lindberg, adm dir i ABChus AS
Epost:
dagfinn.lindberg@abchus.no eller tlf. 990 91 212

Populære tema

Bygge husHytteMest lest
Huskatalogen 2022_2023

Bygge FERDIGHUS? Våre ferdighus er nøkkelferdig og du kan flytte rett inn!

Boligdrømmen. Smak på ordet og la tankene fly fra rom til rom.

I vår NYE HUSKATALOG kan du se mange unike hjem til fast pris. Huskatalogen er i trykken nå, så vær tidlig ute. Last den ned digitalt i dag!

Hurtignavigering